Registreer

Registreer snel! We hebben onbeperkt aantal plaatsen vrij!
✓ Valid
Uw wachtwoord komt niet overeen
Heb je al een account? Login hier

Algemene voorwaarden Klantaanvragen.nl BV

  1. Artikel 1: Definities

    In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

    1. Opdrachtgever: de partij die de opdracht geeft aan Klantaanvragen.nl BV.
    2. Opdrachtnemer: Klantaanvragen.nl BV die de opdracht uitvoert.
    3. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer.
    4. Intellectuele Eigendomsrechten: alle merken, logo's, handelsmerken, internetdomeinnamen, modellen en ontwerpen, octrooien, auteursrechten (met inbegrip van alle rechten in verband met software) en morele rechten, rechten met betrekking tot databanken, halfgeleider topografieën, knowhow, alsook alle andere rechten en industriële eigendomsrechten, in elk geval onafhankelijk van het feit of zij al dan niet geregistreerd zijn en met inbegrip van aanvragen tot inschrijving alsmede gelijkwaardige rechten of beschermingsmiddelen die tot een soortgelijk resultaat leiden, waar ook ter wereld.
    5. Lead: een aanvraag voor werkzaamheden, om in contact gebracht te worden met een of meerdere opdrachtgevers.
    6. Leadprijs: de door de opdrachtgever verschuldigde minimale vergoeding, uitgedrukt in euro, voor het verkrijgen van een Lead voor een bepaalde dienst.
    7. Opdrachtgever: een natuurlijk persoon of rechtspersoon.
    8. Overeenkomst: de overeenkomst voor bepaalde werkzaamheden, afgesloten tussen de Opdrachtnemer en de Opdrachtgever, direct of indirect door toedoen van het gebruik van het Platform door de Opdrachtnemer en de Opdrachtgever.
    9. Platform: het online Platform beschikbaar gesteld door Klantaanvragen.nl BV via www.klantaanvragen.nl en andere domeinen.
    10. Platformdiensten: de diensten aangeboden door Klantaanvragen.nl BV op of door middel van het Platform zoals uiteengezet onder Artikel 4 van deze Overeenkomst.
    11. Red flag: iedere aanwijzing waaruit kan blijken dat de kwaliteit van de dienstverlening van de Opdrachtgever niet voldoet aan de algemene verwachtingen van Klantaanvragen.nl BV.
    12. Klantaanvragen.nl BV: Klantaanvragen.nl BV (hierna 'Klantaanvragen.nl BV', 'wij', 'ons' of 'onze'), een vennootschap naar Nederlands recht ingeschreven in het Nederlandse handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer KVK 85762962, gevestigd te Van Voordenpark 6J, 5301 KP, Zaltbommel (Nederland).
  2. Artikel 2: Aanvaarding en voorwerp van de Overeenkomst

    Aanvaarding van de Overeenkomst

    1. De aanvaarding van de Overeenkomst geschiedt zoals uiteengezet in Artikel 9.1. Hierbij verklaart de opdrachtgever:

      1. een vennootschap te vertegenwoordigen of eenmanszaak te zijn gevestigd in België of Nederland; en
      2. over de nodige bekwaamheid en hoedanigheid te beschikken om deze Overeenkomst aan te gaan; en
      3. over de nodige kwalificaties te beschikken die vereist zijn om bij afsluiting van de Overeenkomst de diensten aan de Opdrachtgevers te leveren; en
      4. zich ondubbelzinnig en zonder voorbehoud verbonden door de hierin opgenomen algemene voorwaarden die betrekking hebben op (i) het gebruik van het Platform en (ii) de daarop aangeboden Platformdiensten.
    2. Voorwerp van de Overeenkomst

      1. Klantaanvragen.nl BV biedt Opdrachtgevers een Platform aan waarop Opdrachtgevers diensten op het gebied van diverse werkzaamheden kunnen aanbieden. Hierbij staat het Platform centraal.
      2. De huidige Overeenkomst omvat de enige voorwaarden, daarin begrepen alle rechten en verplichtingen van de partijen, met betrekking tot het gebruik van het Platform, het aanbieden en het gebruik van de Platformdiensten.
  3. Artikel 3: Toetreding tot het Platform
    1. Om toegang te krijgen tot het Platform en gebruik te kunnen maken van de Platformdiensten moet de opdrachtgever beschikken over een account. Klantaanvragen.nl BV behoudt zich het recht voor om de geschiktheid van de Opdrachtgever voor toetreding tot het Platform te onderzoeken alvorens een account aan te maken. In dit onderzoek kijkt Klantaanvragen.nl BV onder andere, maar niet uitsluitend naar de volgende aspecten:

      1. Eerdere inschrijvingen op het Platform. Eventuele motivering tot een nieuwe inschrijving.
      2. De aard van de onderneming, bijvoorbeeld een vennootschap of een eenmanszaak, ingeschreven in een handelsregister of een gelijkwaardig register.
      3. De kredietwaardigheid van de onderneming.
      4. De juistheid en volledigheid van de door de Opdrachtgever aangeleverde informatie.
      5. De validiteit van de contactgegevens aangeleverd door de Opdrachtgever.
      6. Eventuele gevonden Red flags.
    2. Indien uit het onderzoek blijkt dat de Opdrachtgever niet voldoet aan de criteria opgesteld door Klantaanvragen.nl BV, behoudt Klantaanvragen.nl BV zich het recht voor om Opdrachtgever te weren en de toegang tot het Platform te weigeren. Er komt geen Overeenkomst tot stand.
  4. Artikel 4: Werking van het Platform
    1. Het Platform laat de Opdrachtgever toe om, tegen betaling van de Leadprijs in contact te komen met klanten in verband met de door hen ingediende Leads.
    2. De Opdrachtgever is als enige verantwoordelijk voor het monitoren en het gebruiken van de aangeleverde Leads. De Opdrachtgever mag Leads niet verkopen, in licentie geven, verhuren of anderszins overdragen.
    3. Leadprijzen worden door Klantaanvragen.nl BV vastgesteld en kunnen van tijd tot tijd worden aangepast. Veranderingen van Leadprijzen met betrekking tot Leads zullen minimaal een week van tevoren worden aangekondigd in het Platform en per e-mail gecommuniceerd, tenzij anders overeengekomen. Leadprijzen zijn onder meer, maar niet exclusief afhankelijk van:

      1. Klantaanvragen.nl BV deelt de contactgegevens van een Lead met een of meerdere Opdrachtgevers en deelt de contactgegevens van de betreffende Lead met de Opdrachtgever, en faciliteert beide partijen om met elkaar in contact te treden. Beide partijen maken vervolgens hun eigen overwegingen over de geschiktheid van de ander voor de gevraagde dan wel de te leveren diensten.
      2. Niettegenstaande de voorgaande bepalingen in dit artikel, garandeert Klantaanvragen.nl BV op geen enkele wijze dat het aankopen van Leads leidt tot het sluiten van een Opdrachtovereenkomst of een uitvoering van diensten.
    4. Klantaanvragen.nl BV hanteert een restitutiebeleid. Dit houdt in dat de Opdrachtgever onder bepaalde omstandigheden een restitutie kan aanvragen met betrekking tot een verkregen Lead ('reclamatie'). De reclamatie wordt uitgekeerd aan de Opdrachtgever, in de vorm van een tegoed in euro of Leads. Een reclamatie wordt enkel toegekend onder de omstandigheden die omschreven zijn in de Reclamatie richtlijnen, zoals gepubliceerd op het Platform, en welke van tijd tot tijd door Klantaanvragen.nl BV kunnen worden aangepast. Klantaanvragen.nl BV bepaalt geheel naar eigen inzicht of daar in een concreet geval sprake van is.

    5. Het Platform laat de Opdrachtgever toe een publieke bedrijfspagina te creëren die zichtbaar is op het Platform. Deze pagina bevat algemene informatie met betrekking tot de Opdrachtgever, alsook reviews over de diensten van de Opdrachtgever. Hoewel Klantaanvragen.nl BV inspanningen levert om het Platform voor iedereen veilig en aangenaam te houden, erkent de Opdrachtgever dat Klantaanvragen.nl BV noch verantwoordelijk noch aansprakelijk is voor de juistheid, waarachtigheid of volledigheid van een bepaalde review. De Opdrachtgever heeft wel de gelegenheid om, in overeenstemming met deze algemene voorwaarden en de bijkomende richtlijnen op het Platform, te reageren op een review.

  5. Artikel 5: Gebruik van het Platform
    1. Het Platform is een cloudapplicatie, wat betekent dat een Opdrachtgever enkel gebruik kan maken van het Platform en de Platformdiensten indien de Opdrachtgever over een internetverbinding beschikt.
    2. De Opdrachtgever garandeert dat alle informatie en inhoud die de Opdrachtgever uploadt of toevoegt op het Platform, zoals bijvoorbeeld voor het aanmaken van de publieke bedrijfspagina, accuraat, waarheidsgetrouw en up-to-date is. Het gebruik van aliassen of bijnamen op het Platform is niet toegestaan.
    3. De Opdrachtgever verklaart het Platform niet te zullen gebruiken:

      1. op een wijze die in strijd is met een wet, regel, decreet, beslissing, vonnis of verordening, of op een wijze die een onwettig of immoreel doel of gevolg heeft;
      2. om ongevraagde of ongeoorloofde reclame, promotiemateriaal of soortgelijke communicatie te verzenden of te doen verzenden;
      3. om materiaal of informatie te verzenden, bewust te ontvangen, te uploaden, te downloaden, te publiceren, te posten, te distribueren, te verspreiden, door te geven, te gebruiken of te hergebruiken die onjuist, illegaal, lasterlijk, smadelijk, obsceen, beledigend, kwetsend, hatelijk, bedreigend, opruiend, schadelijk, inbreuk makend, pornografisch, discriminerend, onfatsoenlijk, ongevraagd, ongeoorloofd, onwettig of verwerpelijk is, of die de Lead, Opdrachtgever of Klantaanvragen.nl BV kan blootstellen aan gerechtelijke stappen of reputatieschade;
      4. om de rechten van anderen te bedreigen, in gevaar te brengen, te misbruiken, te verstoren of anderszins te schenden.
    4. Klantaanvragen.nl BV is niet verantwoordelijk of aansprakelijk ten aanzien van derden voor de inhoud of nauwkeurigheid van materiaal dat door de Opdrachtgever of een andere gebruiker op het Platform is geplaatst.
    5. De Opdrachtgever zal de inloggegevens die toegang geven tot de Opdrachtgevers omgeving vertrouwelijk en veilig bewaren. Indien de Opdrachtgever vaststelt dat diens inloggegevens niet langer vertrouwelijk zijn, d.w.z. verloren, gestolen of onrechtmatig gebruikt door iemand anders, zal deze Klantaanvragen.nl BV hiervan onmiddellijk op de hoogte stellen, zodat de inloggegevens kunnen worden ingetrokken en nieuwe inloggegevens kunnen worden verstrekt.
    6. De Opdrachtgever zal Klantaanvragen.nl BV onmiddellijk op de hoogte stellen wanneer de Opdrachtgever een incident met betrekking tot de goede werking van het Platform vaststelt en zal alle stappen nemen die redelijkerwijs nodig zijn om de impact van dit incident te beperken.
    7. Indien het gebruik van het Platform door een Opdrachtgever kan worden beschouwd als:

      1. een schending van deze Overeenkomst of de Intellectuele Eigendomsrechten of enig ander recht van Klantaanvragen.nl BV of een derde;
      2. een bedreiging voor de veiligheid of integriteit van het Platform of Platformdiensten;
      3. een gevaar voor het Platform als gevolg van virussen, Trojaanse paarden, spyware, malware of enige andere vorm van kwaadaardige code;
      4. een schending van hetgeen bepaald is in Artikel 5.3;
      5. directe concurrentie met de naar behoren gecommuniceerde commerciële belangen van Klantaanvragen.nl BV;
      6. of indien Klantaanvragen.nl BV klachten of slechte reviews ontvangt over de Opdrachtgever, of indien de Opdrachtgever niet voldoet aan de door Klantaanvragen.nl BV opgestelde gedragsregels, zoals gepubliceerd op het Platform, en welke van tijd tot tijd door Klantaanvragen.nl BV kunnen worden aangepast;

      behoudt Klantaanvragen.nl BV zich het recht voor om de toegang tot de Opdrachtgever omgeving en de Platformdiensten te blokkeren zonder tussenkomst van een rechtbank en zonder dat enige vorm van compensatie of andere vergoeding aan de Opdrachtgever verschuldigd is. De toegang tot de Opdrachtgever omgeving en de Platformdiensten zal slechts worden hersteld indien Klantaanvragen.nl BV naar voldoening heeft kunnen vaststellen dat de hierboven genoemde schendingen zijn gestopt en afdoende gerectificeerd. Schending van verplichtingen onder deze Overeenkomst kan leiden tot de ontbinding van deze Overeenkomst, zoals bepaald in Artikel 9.3b.

    8. Klantaanvragen.nl BV behoudt zich het recht voor om het onderzoek genoemd in Artikel 3.1, naar eigen goeddunken, zonder voorafgaande kennisgeving, op elk moment, gedurende de looptijd van de Overeenkomst uit te voeren en de resultaten ervan mee te wegen bij de overwegingen genoemd in Artikel 5.7.
    9. Indien informatie of communicatie van een Opdrachtgever de voorwaarden van de Overeenkomst of toepasselijke wettelijke verplichtingen schendt, of op enigerlei wijze schadelijk is voor de commerciële belangen van Klantaanvragen.nl BV, dan behoudt Klantaanvragen.nl BV zich het recht voor om deze informatie of communicatie te verwijderen.
    10. Klantaanvragen.nl BV behoudt zich het recht voor om Opdrachtgevers te informeren over schendingen van Klantaanvragen.nl BV ‘s gedragsregels door de Opdrachtgever of over gevonden Red flags met betrekking tot de Opdrachtgever.
  6. Artikel 6: Betaling
    1. Betalingen worden verricht volgens de ingestelde betalingsmethode van de Opdrachtgever op het Platform.
    2. De Opdrachtgever aanvaardt de facturen en overige communicatie van Klantaanvragen.nl BV op elektronische wijze te ontvangen. Klantaanvragen.nl BV zal enkel het e-mailadres dat op het contract werd ingevuld aanwenden ter verzending van de facturen. Elke wijziging hieromtrent zal door de Opdrachtgever moeten worden gedaan in de Opdrachtgever omgeving of schriftelijk medegedeeld via info@klantaanvragen.nl. Voor zover de Opdrachtgever dit zou nalaten kan deze zich niet beroepen op het niet correct ontvangen van facturen of enige andere communicatie (betalingsherinneringen, ingebrekestellingen, …). Facturen of andere communicatie die in de 'spambox' terechtkomen, zullen als geldig toegekomen worden beschouwd.
    3. Behoudens expliciete andere aanduiding op het Platform, zijn de prijzen exclusief belastingen op de toegevoegde waarde (btw) en exclusief enige andere heffingen. Belastingen en heffingen zullen steeds worden toegepast aan het toepasselijke wettelijke tarief.
    4. Onverminderd enige afwijkende regeling, zijn facturen van Klantaanvragen.nl BV steeds onderworpen aan een betalingstermijn van veertien (14) dagen vanaf de verzending van de corresponderende factuur naar de Opdrachtgever. Het is de Opdrachtgever niet toegestaan om over te gaan tot enige compensatie of schuldvergelijking op basis van de te betalen bedragen.
    5. Ingeval van laattijdige of gedeeltelijke betaling is er van rechtswege en zonder enige vorm van voorafgaandelijke ingebrekestelling, een nalatigheidsintrest van 12% per jaar verschuldigd tot op datum van algehele betaling. Bovendien wordt het verschuldigde bedrag, eveneens van rechtswege en zonder enige vorm van voorafgaandelijke ingebrekestelling, verhoogd met een forfaitaire vergoeding van 15%, met een minimum van € 65,00. Klantaanvragen.nl BV is gerechtigd om voor elke betalingsherinnering of ingebrekestelling € 15,00 in rekening te brengen.
    6. Ingeval van laattijdige betaling door de Opdrachtgever behoudt Klantaanvragen.nl BV zich in ieder geval het recht voor om de toegang van de Opdrachtgever tot het Platform of enige daarmee gerelateerde Platformdiensten (tijdelijk) te blokkeren totdat de volledige betaling is voldaan. Niettegenstaande het voorgaande, behoudt Klantaanvragen.nl BV zich het recht voor om de facturatie voort te zetten conform de Overeenkomst.
    7. Indien het verschuldigde bedrag niet of niet volledig wordt betaald, kan Klantaanvragen.nl BV de vordering uit handen geven aan een derde partij (die zij zal machtigen haar vorderingen ten laste van de Opdrachtgever te realiseren).

      De Opdrachtgever zal schriftelijk in gebreke worden gesteld waarbij een uiterste betalingstermijn van 15 dagen zal toegepast worden. Bij gebrek aan volledige betaling (inclusief de conventionele intresten en schadebeding, zoals voorzien onder Artikel 6.5) of het tot stand komen van een (af)betalingsplan, kan de overeenkomst als verbroken wegens wanprestatie van de Opdrachtgever worden gezien. De datum van de verbreking van de overeenkomst is de 15e dag na datum van de ingebrekestelling.

      In geval van vaststelling van de verbreking van de overeenkomst als gevolg van een betalingsachterstand, behoudt Klantaanvragen.nl BV zich het recht voor om de reeds openstaande vordering te vermeerderen met een vergoeding gelijk aan de facturen voor de nog resterende termijnen, alsmede alle bijkomende incasso- en gerechtskosten. Toegang tot de Platformdiensten wordt daarmee geblokkeerd en eventuele resterende aangekochte Leads zullen komen te vervallen zonder recht op vergoeding aan de Opdrachtgever.

    8. Indien de Opdrachtgever het niet eens is met een bepaalde factuur, moet de Opdrachtgever deze factuur schriftelijk betwisten binnen een termijn van tien (10) dagen na factuurdatum. Indien de Opdrachtgever een factuur of het bedrag daarin betwist, zal de Opdrachtgever in ieder geval gehouden zijn tot betaling van het onbetwiste gedeelte van de factuur.
  7. Artikel 7: Garanties en aansprakelijkheid
    1. De Opdrachtgever begrijpt en aanvaardt dat Klantaanvragen.nl BV op geen enkele wijze verantwoordelijk gehouden kan worden voor de uitvoering van de Opdrachtovereenkomsten gesloten tussen de Lead en de Opdrachtgever voor de levering van de Diensten. De Opdrachtgever zal Klantaanvragen.nl BV vrijwaren voor elke claim of vordering die zou worden ingesteld door de Opdrachtgever met betrekking tot de uitvoering van de Diensten door de Opdrachtgever.
    2. Aangezien de werking van het Platform afhankelijk is van de onderliggende techniek (software), kan Klantaanvragen.nl BV een ononderbroken werking ervan niet te allen tijde waarborgen. Klantaanvragen.nl BV verbindt zich ertoe het Platform als normaal zorgvuldige dienstverlener van gelijkaardige activiteiten beschikbaar te stellen. Klantaanvragen.nl BV streeft ernaar enige onvoorziene onderbrekingen in de toegang tot het Platform zo snel als redelijkerwijs mogelijk te communiceren aan de Opdrachtgever.
    3. Klantaanvragen.nl BV behoudt te allen tijde het recht om de beschikbaarheid van het Platform te beperken naar eigen inzicht voor zolang Klantaanvragen.nl BV dit nodig acht voor onderhouds-, update- of soortgelijke doeleinden. Voor zover als redelijkerwijze mogelijk, zal dergelijke wijziging in de beschikbaarheid vooraf via het Platform worden gecommuniceerd.
    4. Voor zover toegestaan door het toepasselijke dwingend recht, met inbegrip van wetgeving inzake gegevensbescherming, kan Klantaanvragen.nl BV niet aansprakelijk worden gesteld voor de schade die het gevolg is van een tekortkoming in de werking van het Platform en de levering van Platformdiensten, voor zover deze worden veroorzaakt door tekortkomingen in de diensten van derden waarvan het Platform afhankelijk is en wanneer deze derden buiten de werkelijke en daadwerkelijke controle van Klantaanvragen.nl BV vallen. Dergelijke tekortkomingen omvatten, maar zijn niet beperkt tot:

      1. de niet-naleving door de derde van de toepasselijke wet- en regelgeving;
      2. het verlies van gegevens veroorzaakt door een storing in de systemen van een derde; en
      3. de onbeschikbaarheid van (delen van) het Platform veroorzaakt door onbeschikbaarheid of storing van diensten van een derde partij waarvan het Platform afhankelijk is.
    5. Klantaanvragen.nl BV is niet verantwoordelijk en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele fouten in de werking van het Platform of de levering van Platformdiensten, indien deze fouten worden veroorzaakt door foutieve informatie (onvoldoende, onjuist of beide), of een nalatigheid of inbreuk op de wet of deze Overeenkomst door de Opdrachtgever.
    6. Voor zover toegestaan onder het toepasselijk recht, zal Klantaanvragen.nl BV onder geen enkele omstandigheid en in geen enkel geval aansprakelijk zijn voor enige schade, direct, indirect, punitief of van enige andere aard, voortvloeiend uit deze Overeenkomst en/of de toegang tot of gebruik van onze Platformdiensten, tenzij dergelijke schade het directe gevolg is van onze grove nalatigheid, opzettelijk wangedrag of fraude. Klantaanvragen.nl BV zal nooit aansprakelijk worden gesteld voor enige indirecte of gevolgschade of door de Opdrahctgever geleden schade, zoals enig verlies van winst, inkomsten, omzet of enige andere potentiële financiële of commerciële mogelijkheden, ongeacht of deze schade of dit verlies voortvloeit uit een schending van een contract of een onrechtmatige daad. De aansprakelijkheid van Klantaanvragen.nl BV, voor zover toegestaan onder toepasselijk recht, zal nooit, in totaal, vijfhonderd (500) euro overschrijden.
  8. Artikel 8: Concurrentie
    1. De Opdrachtgever verbindt zich ertoe de gegevens van de Leads en Opdrachtgevers waarvan deze kennis neemt op het Platform nooit met een derde te zullen delen of tegen betaling over te dragen zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Klantaanvragen.nl BV.
  9. Artikel 9: Duur en beëindiging
    1. De huidige Overeenkomst vindt toepassing vanaf de aanvaarding van de onderhavige algemene voorwaarden door de Opdrachtgever op het Platform, de ondertekening ervan of bij ondertekening van een contract. De Overeenkomst wordt afgesloten voor een onbepaalde duur, maar blijft minstens in stand gedurende de vaste looptijd aangegeven op het contract.
    2. Klantaanvragen.nl BV behoudt zich het recht voor om de Overeenkomst onmiddellijk, zonder enige vergoeding vanuit Klantaanvragen.nl BV en zonder enige rechterlijke tussenkomst, te ontbinden door de andere partij ('wanpresterende partij') hiervan schriftelijk in kennis te stellen, wanneer één van de volgende situaties zich voordoet:

      1. De wanpresterende partij wordt insolvent of is niet in staat haar schulden te betalen wanneer deze opeisbaar worden of de Wanpresterende partij dient een aanvraag in (of heeft een aanvraag ingediend) voor reorganisatie of enige andere beschermende procedure onder de toepasselijke wetgeving inzake faillissementen;
      2. De wanpresterende partij begaat een wezenlijke schending van haar verplichtingen onder deze Overeenkomst, indien deze wezenlijke wanprestatie niet kan worden hersteld binnen een termijn van zeven (7) dagen na een ingebrekestelling van de andere partij. Om verwarring te vermijden, een wezenlijke schending in hoofde van de Opdrachtgever slaat onder meer op het niet nakomen door de Opdrachtgever van haar betalingsverplichtingen of de verplichtingen opgenomen onder Artikel 5.7.
    3. Na de beëindiging van de Overeenkomst zal het de Opdrachtgever niet langer toegestaan zijn om van de Platformdiensten gebruik te maken. De Opdrachtgever kan Klantaanvragen.nl BV verzoeken de Opdrachtgevers account en alle daarmee verband houdende gegevens te verwijderen via info@klantaanvragen.nl.
  10. Artikel 10: Intellectuele Eigendom
    1. Klantaanvragen.nl BV blijft te allen tijde de eigenaar van alle Intellectuele Eigendomsrechten op, of in verband met de inhoud van het Platform (daarin begrepen de onderliggende bron- en objectcode), met uitzondering van de documentatie, informatie, inhoud of enige andere elementen op het Platform geplaatst door de Opdrachtgever.
    2. Klantaanvragen.nl BV kent aan de Opdrachtgever een niet-exclusief, niet-overdraagbaar en niet sublicentieerbaar recht toe tot toegang en gebruik van het Platform voor de strikte looptijd van deze Overeenkomst.
    3. De Opdrachtgever erkent dat diens gebruik van het Platform steeds in overeenstemming zal zijn met het normaal voorzichtige gebruik van de Intellectuele Eigendomsrechten van Klantaanvragen.nl BV met betrekking tot het Platform en de inhoud.
    4. In dat kader verbindt de Opdrachtgever zich ertoe om zich te onthouden van enig element van het Platform of de inhoud ervan beschermd door Intellectuele Eigendomsrechten te kopiëren, te bewerken, te analyseren, te decompileren, publiek te maken, te distribueren of over te dragen aan derden zonder de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Klantaanvragen.nl BV.
    5. Niets in deze Overeenkomst zal begrepen worden als een expliciete of impliciete overdracht van Intellectuele Eigendomsrechten van Klantaanvragen.nl BV aan de Opdrachtgever.
    6. Wanneer de Opdrachtgever van documentatie, materialen of andere inhoud beschermd door Intellectuele Eigendomsrechten, toebehorend aan derden, gebruik zou maken op het Platform of in het kader van Platformdiensten, garandeert de Opdrachtgever dat Klantaanvragen.nl BV het recht heeft om deze documentatie, materialen of andere inhoud te gebruiken op het Platform of voor de toepasselijke Platformdiensten en dat dit gebruik in overeenstemming is met toepasselijke voorwaarden met betrekking tot dit gebruik. De Opdrachtgever begrijpt en aanvaardt dat Klantaanvragen.nl BV geen macht, controle of adviserende kracht uitoefent ten aanzien van rechten van derden.
    7. De Opdrachtgever kent aan Klantaanvragen.nl BV een niet-exclusief, niet-overdraagbaar, wereldwijd en niet-sublicentieerbaar recht toe om documenten, materialen, gegevens, informatie of content van de Opdrachtgever zelf te gebruiken voor zover Klantaanvragen.nl BV gebruik maakt van deze informatie of content om het Platform ter beschikking te stellen en de Platformdiensten te leveren.
  11. Artikel 11: Confidentialiteit
    1. De partijen verbinden zich ertoe om informatie die als confidentieel wordt aangemerkt door de andere partij of die door haar aard als confidentieel dient te worden beschouwd (bijvoorbeeld bedrijfsgeheimen) steeds als confidentieel te behandelen.
  12. Artikel 12: Privacy en gegevensverwerking
    1. Enige verwerking van persoonsgegevens in het kader van de huidige Overeenkomst gebeurt in overeenstemming met de Europese Verordening 2016/679 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens.
    2. Andere gegevens dan persoonsgegevens die worden gegenereerd door een Lead en de Opdrachtgever door middel van het Platform, waaronder afspraken met betrekking tot de te leveren Diensten, de prijsafspraken met betrekking tot de te leveren Diensten, alsook enige andere gegevens die op het Platform worden gegenereerd met betrekking tot de uitvoering van de Diensten of de levering van de Platformdiensten, zullen voor de Opdrachtgever toegankelijk blijven voor de gehele looptijd van de Overeenkomst, zolang de Opdrachtgever account niet verwijderd wordt. De Opdrachtgever heeft eveneens het recht om deze gegevens te exporteren in een gebruikelijk machineleesbaar formaat. De Opdrachtgever is alleen verantwoordelijk voor de verdere verwerking van die gegevens en gaat akkoord om Klantaanvragen.nl BV te vrijwaren voor elke klacht of claim betreffende het verdere gebruik van de gegevens.
    3. Klantaanvragen.nl BV zal zich voor zover nodig voor het beschikbaar stellen van het Platform en het leveren van de Platformdiensten eveneens toegang kunnen verschaffen tot de gegevens genoemd in Artikel 12.2.
    4. Uitgezonderd wanneer dit noodzakelijk zou zijn voor het beschikbaar stellen van het Platform of het leveren van de Platformdiensten uiteengezet onder Artikel 4 van de Overeenkomst, worden de data vermeld onder Artikel 12.2 niet gedeeld met derde partijen.
    5. De Opdrachtgever garandeert zorgvuldig om te gaan met het inschakelen van derden die betrokken worden bij de verwerking van persoonsgegevens en sluit waar nodig verwerkersovereenkomsten of andere privacy-gerelateerde overeenkomsten. De Opdrachtgever draagt zorg voor een adequate informatievoorziening hierover richting Leads.
  13. Artikel 13: Overmacht
    1. Overmachtsituaties, zijnde omstandigheden die zich voordoen buiten onze controle die wij redelijkerwijs niet hadden kunnen voorzien en die de volledige of gedeeltelijke uitvoering van enige verplichting onder deze Overeenkomst verhinderen, ontheffen ons, zolang dergelijke gebeurtenis voortduurt, van die verplichtingen onder deze Overeenkomst. Overmacht omvat gebeurtenissen zoals bijvoorbeeld natuurrampen, oorlog, burgeroorlog, oproer of rellen, brand, overstroming, explosie, aardbeving, elektrische uitval als gevolg van een van de bovenstaande gebeurtenissen, wereldwijde of regionale internet onderbrekingen, pandemieën die leiden tot beperkingen van de normale activiteiten, stakingen of arbeidsgeschillen die leiden tot stillegging, vertraging of onderbreking van het werk, nationale noodsituaties of enig handelen of nalaten van een overheidsinstantie of -organisatie. In geval van Overmacht doen wij ons best om de Opdrachtgever zo snel als redelijkerwijs mogelijk op de hoogte te stellen van de overmachtsituatie en de gevolgen daarvan. Zodra, en in de mate dat, de overmachtsituatie ophoudt, zullen wij onze contractuele verplichtingen hervatten. De Opdrachtgever zal geen recht hebben op schadevergoeding of terugbetaling voor een dergelijke niet-nakoming in het geval van overmacht.
  14. Artikel 14: De behandeling van klachten
    1. De Opdrachtgever heeft het recht om bij Klantaanvragen.nl BV gratis melding te maken van eventuele problemen die deze zou ondervinden bij het gebruik van het Platform of de Platformdiensten. Dit kan via info@klantaanvragen.nl.
    2. Problemen omvatten onder meer:

      1. Meldingen van het feit dat Klantaanvragen.nl BV een inbreuk zou maken op toepasselijke wetgeving;
      2. Technische problemen die zich zouden voordoen in verband met het Platform of de Platformdiensten;
      3. Enige acties ondernomen door Klantaanvragen.nl BV in verband met het Platform of de Platformdiensten die een weerslag zouden hebben op de Opdrachtgever. Hieronder vallen ook eventuele klachten of opmerkingen van de Opdrachtgever in verband met het blokkeren van de toegang van de Opdrachtgever tot het Platform, om welke reden dan ook.

      Klantaanvragen.nl BV zal zich inspannen om opmerkingen of problemen gemeld door de Opdrachtgever zo snel en efficiënt als mogelijk te behandelen, rekening houdend met de aard en de ernst van de melding.

  15. Artikel 15: Algemene clausules
    1. Klantaanvragen.nl BV zal steeds het recht hebben om gebruik te maken van haar eigen dienstverleners voor het vervullen van haar contractuele verplichtingen, zoals uiteengezet in de huidige Overeenkomst.
    2. Klantaanvragen.nl BV verleent het Platform en de Platformdiensten als onafhankelijke dienstverlener. Niets in deze Overeenkomst zal begrepen of geïnterpreteerd worden als een relatie van agentuur, joint venture, of partnerschap tussen Klantaanvragen.nl BV en de Opdrachtgever. Het is de Opdrachtgever niet toegestaan om Klantaanvragen.nl BV te vertegenwoordigen, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
    3. In overeenstemming met de AVG, zal Klantaanvragen.nl BV steeds het recht hebben om haar rechten en plichten in deze Overeenkomst, ten dele of in hun geheel, over te dragen aan een derde partij zonder dat hiertoe de toestemming van Opdrachtgever vereist is. Het is de Opdrachtgever niet toegestaan om enige rechten toegekend onder deze Overeenkomst over te dragen aan een derde partij.
    4. Klantaanvragen.nl BV behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen. Elke gewijzigde versie van de voorwaarden zal publiek op het Platform worden bekendgemaakt (op https://www.klantaanvragen.nl/algemene-voorwaarden) en schriftelijk met de Opdrachtgever gecommuniceerd. Behoudens andersluidende communicatie, gaan wijzigingen of aanpassingen aan de algemene voorwaarden in op de zestiende (16e) dag nadat de wijziging op het Platform bekend is gemaakt. Het verdere gebruik van het Platform en de Platformdiensten zonder verzet van de Opdrachtgever, binnen die periode, zal worden opgevat als de definitieve goedkeuring van de gewijzigde algemene voorwaarden.
    5. In ieder geval behoudt de Opdrachtgever het recht om zijn Opdrachtgever account te allen tijde te verwijderen en het gebruik van het Platform stop te zetten op de wijzen bepaald in de Overeenkomst.
    6. Indien enige bepaling in de huidige Overeenkomst ongeldig of nietig wordt verklaard door een bevoegde instantie of rechtbank, zal het effect van dergelijke verklaring beperkt blijven tot de bepaling in kwestie, zonder enig nadelig effect op de andere bepalingen in de Overeenkomst.
    7. Voor Nederlandse Opdrachtgever (eenmanszaken en vennootschappen gevestigd in Nederland) geldt het Nederlandse recht en worden geschillen voorgelegd aan de rechtbanken in Utrecht. Voor Belgische Opdrachtgevers (gevestigd in België) geldt het Belgische recht en worden geschillen voorgelegd aan de rechtbanken van het arrondissement Antwerpen.