In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Opdrachtgever: de partij die de opdracht geeft aan Klantaanvragen.nl BV.
Opdrachtnemer: Klantaanvragen.nl BV die de opdracht uitvoert.
Overeenkomst: de overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer.
Intellectuele Eigendomsrechten verwijst naar alle merken, logo's, handelsmerken, internet domeinnamen, modellen en ontwerpen, octrooien, auteursrechten (met inbegrip van alle rechten in verband met software) en morele rechten, rechten met betrekking tot databanken, halfgeleider topografieën, knowhow, alsook alle andere rechten en industriële eigendomsrechten , in elk geval onafhankelijk van het feit of zij al dan niet geregistreerd zijn en met inbegrip van aanvragen tot inschrijving alsmede gelijkwaardige rechten of beschermingsmiddelen die tot een soortgelijk resultaat leiden, waar ook ter wereld.
Lead verwijst naar een aanvraag voor werkzaamheden, om in contact gebracht te worden met een of meerdere opdrachtgevers.
Leadprijs verwijst naar de door de opdrachtgever verschuldigde minimale vergoeding, uitgedrukt in euro, voor het verkrijgen van een Lead voor een bepaalde dienst.
Opdrachtgever verwijst naar een natuurlijk persoon of rechtspersoon.
Overeenkomst verwijst naar de overeenkomst voor bepaalde werkzaamheden, afgesloten tussen de Opdrachtnemer en de Opdrachtgever, direct of indirect door toedoen van het gebruik van het Platform door de Opdrachtnemer en de Opdrachtgever.
Platform verwijst naar het online Platform beschikbaar gesteld door Klantaanvragen.nl BV via www.klantaanvragen.nl en andere domeinen.
Platformdiensten verwijst naar de diensten aangeboden door Klantaanvragen.nl BV op of door middel van het Platform zoals uiteengezet onder Artikel 4 van deze Overeenkomst.
Red flag verwijst naar iedere aanwijzing waaruit kan blijken dat de kwaliteit van de dienstverlening van de Opdrachtgever niet voldoet aan de algemene verwachtingen van Klantaanvragen.nl BV.
Klantaanvragen.nl BV verwijst naar Klantaanvragen.nl BV (hierna 'Klantaanvragen.nl BV, 'wij', 'ons' of 'onze'), een vennootschap naar Nederlands recht ingeschreven in het Nederlandse handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer KVK 85762962, gevestigd te Van Voordenpark 6J, 5301 KP, Zaltbommel (Nederland).
Aanvaarding van de Overeenkomst
De aanvaarding van de Overeenkomst geschiedt zoals uiteengezet in Artikel 9.1. Hierbij verklaart de opdrachtgever:
een vennootschap te vertegenwoordigen of eenmanszaak te zijn gevestigd in België of Nederland; en
over de nodige bekwaamheid en hoedanigheid te beschikken om deze Overeenkomst aan te gaan; en
over de nodige kwalificaties te beschikken die vereist zijn om bij afsluiting van de Overeenkomst de diensten aan de Opdrachtgevers te leveren; en
zich ondubbelzinnig en zonder voorbehoud verbonden door de hierin opgenomen algemene voorwaarden die betrekking hebben op (i) het gebruik van het Platform en (ii) de daarop aangeboden Platformdiensten.
Voorwerp van de Overeenkomst
Om toegang te krijgen tot het Platform en gebruik te kunnen maken van de Platformdiensten moet de opdrachtgever beschikken over een account. Klantaanvragen.nl BV behoudt zich het recht voor om de geschiktheid van de Opdrachtgever voor toetreding tot het Platform te onderzoeken alvorens een account aan te maken. In dit onderzoek kijkt Klantaanvragen.nl BV onder andere, maar niet uitsluitend naar de volgende aspecten:
Eerdere inschrijvingen op het Platform. Eventuele motivering tot een nieuwe inschrijving.
De aard van de onderneming, bijvoorbeeld een vennootschap of een eenmanszaak, ingeschreven in een handelsregister of een gelijkwaardig register.
De kredietwaardigheid van de onderneming.
De juistheid en volledigheid van de door de Opdrachtgever aangeleverde informatie.
De validiteit van de contactgegevens aangeleverd door de Opdrachtgever.
Eventuele gevonden Red flags.
Leadprijzen worden door Klantaanvragen.nl BV vastgesteld en kunnen van tijd tot tijd worden aangepast. Veranderingen van Leadprijzen met betrekking tot Leads zullen minimaal een week van tevoren worden aangekondigd in het Platform en per e-mail gecommuniceerd, tenzij anders overeengekomen. Leadprijzen zijn onder meer, maar niet exclusief afhankelijk van:
Klantaanvragen.nl BV deelt de contactgegevens van een Lead met een of meerdere Opdrachtgevers en deelt de contactgegevens van de betreffende Lead met de Opdrachtgever, en faciliteert beide partijen om met elkaar in contact te treden. Beide partijen maken vervolgens hun eigen overwegingen over de geschiktheid van de ander voor de gevraagde dan wel de te leveren diensten
Niettegenstaande de voorgaande bepalingen in dit artikel, garandeert Klantaanvragen.nl BV op geen enkele wijze dat het aankopen van Leads leidt tot het sluiten van een Opdrachtovereenkomst of een uitvoering van diensten.
De Opdrachtgever verklaart het Platform niet te zullen gebruiken, op een wijze die in strijd is met een wet, regel, decreet, beslissing, vonnis of verordening, of op een wijze die een onwettig of immoreel doel of gevolg heeft;
om ongevraagde of ongeoorloofde reclame, promotiemateriaal of soortgelijke communicatie te verzenden of te doen verzenden;
om materiaal of informatie te verzenden, bewust te ontvangen, te uploaden, te downloaden, te publiceren, te posten, te distribueren, te verspreiden, door te geven, te gebruiken of te hergebruiken die onjuist, illegaal, lasterlijk, smadelijk, obsceen, beledigend, kwetsend, hatelijk, bedreigend, opruiend, schadelijk, inbreuk makend, pornografisch, discriminerend, onfatsoenlijk, ongevraagd, ongeoorloofd, onwettig of verwerpelijk is, of die de Lead, Opdrachtgever of Klantaanvragen.nl BV kan blootstellen aan gerechtelijke stappen of reputatieschade;
om de rechten van anderen te bedreigen, in gevaar te brengen, te misbruiken, te verstoren of anderszins te schenden.
Indien het gebruik van het Platform door een Opdrachtgever kan worden beschouwd als:
een schending van deze Overeenkomst of de Intellectuele Eigendomsrechten of enig ander recht van Klantaanvragen.nl BV of een derde;
een bedreiging voor de veiligheid of integriteit van het Platform of Platformdiensten;
een gevaar voor het Platform als gevolg van virussen, Trojaanse paarden, spyware, malware of enige andere vorm van kwaadaardige code;
een schending van hetgeen bepaald is in Artikel 5.3;
directe concurrentie met de naar behoren gecommuniceerde commerciële belangen van Klantaanvragen.nl BV;
of indien Klantaanvragen.nl BV klachten of slechte reviews ontvangt over de Opdrachtgever, of indien de Opdrachtgever niet voldoet aan de door Klantaanvragen.nl BV opgestelde gedragsregels, zoals gepubliceerd op het Platform, en welke van tijd tot tijd door Klantaanvragen.nl BV kunnen worden aangepast;
behoudt Klantaanvragen.nl BV zich het recht voor om de toegang tot de Opdrachtgever omgeving en de Platformdiensten te blokkeren zonder tussenkomst van een rechtbank en zonder dat enige vorm van compensatie of andere vergoeding aan de Opdrachtgever verschuldigd is. De toegang tot de Opdrachtgever omgeving en de Platformdiensten zal slechts worden hersteld indien Klantaanvragen.nl BV naar voldoening heeft kunnen vaststellen dat de hierboven genoemde schendingen zijn gestopt en afdoende gerectificeerd. Schending van verplichtingen onder deze Overeenkomst kan leiden tot de ontbinding van deze Overeenkomst, zoals bepaald in Artikel 9.3b.
Indien het verschuldigde bedrag niet of niet volledig wordt betaald, kan Klantaanvragen.nl BV de vordering uit handen geven aan een derde partij (die zij zal machtigen haar vorderingen ten laste van de Opdrachtgever te realiseren).
De Opdrachtgever zal schriftelijk in gebreke worden gesteld waarbij een uiterste betalingstermijn van 15 dagen zal toegepast worden. Bij gebrek aan volledige betaling (inclusief de conventionele intresten en schadebeding, zoals voorzien onder Artikel 6.5) of het tot stand komen van een (af)betalingsplan, kan de overeenkomst als verbroken wegens wanprestatie van de Opdrachtgever worden gezien. De datum van de verbreking van de overeenkomst is de 15e dag na datum van de ingebrekestelling.
In geval van vaststelling van de verbreking van de overeenkomst als gevolg van een betalingsachterstand, behoudt Klantaanvragen.nl BV zich het recht voor om de reeds openstaande vordering te vermeerderen met een vergoeding gelijk aan de facturen voor de nog resterende termijnen, alsmede alle bijkomende incasso- en gerechtskosten. Toegang tot de Platformdiensten wordt daarmee geblokkeerd en eventuele resterende aangekochte Leads zullen komen te vervallen zonder recht op vergoeding aan de Opdrachtgever.
Voor zover toegestaan door het toepasselijke dwingend recht, met inbegrip van wetgeving inzake gegevensbescherming, kan Klantaanvragen.nl BV niet aansprakelijk worden gesteld voor de schade die het gevolg is van een tekortkoming in de werking van het Platform en de levering van Platformdiensten, voor zover deze worden veroorzaakt door tekortkomingen in de diensten van derden waarvan het Platform afhankelijk is en wanneer deze derden buiten de werkelijke en daadwerkelijke controle van Klantaanvragen.nl BV vallen. Dergelijke tekortkomingen omvatten, maar zijn niet beperkt tot:
de niet-naleving door de derde van de toepasselijke wet- en regelgeving;
het verlies van gegevens veroorzaakt door een storing in de systemen van een derde; en
de onbeschikbaarheid van (delen van) het Platform veroorzaakt door onbeschikbaarheid of storing van diensten van een derde partij waarvan het Platform afhankelijk is.
Klantaanvragen.nl BV behoudt zich het recht voor om de Overeenkomst onmiddellijk, zonder enige vergoeding vanuit Klantaanvragen.nl BV en zonder enige rechterlijke tussenkomst, te ontbinden door de andere partij ('wanpresterende partij') hiervan schriftelijk in kennis te stellen, wanneer één van de volgende situaties zich voordoet:
De wanpresterende partij wordt insolvent of is niet in staat haar schulden te betalen wanneer deze opeisbaar worden of de Wanpresterende partij dient een aanvraag in (of heeft een aanvraag ingediend) voor reorganisatie of enige andere beschermende procedure onder de toepasselijke wetgeving inzake faillissementen;
De wanpresterende partij begaat een wezenlijke schending van haar verplichtingen onder deze Overeenkomst, indien deze wezenlijke wanprestatie niet kan worden hersteld binnen een termijn van zeven (7) dagen na een ingebrekestelling van de andere partij. Om verwarring te vermijden, een wezenlijke schending in hoofde van de Opdrachtgever slaat onder meer op het niet nakomen door de Opdrachtgever van haar betalingsverplichtingen of de verplichtingen opgenomen onder Artikel 5.7.
Problemen omvatten onder meer
Meldingen van het feit dat Klantaanvragen.nl BV een inbreuk zou maken op toepasselijke wetgeving;
Technische problemen die zich zouden voordoen in verband met het Platform of de Platformdiensten;
Enige acties ondernomen door Klantaanvragen.nl BV in verband met het Platform of de Platformdiensten die een weerslag zouden hebben op de Opdrachtgever. Hieronder vallen ook eventuele klachten of opmerkingen van de Opdrachtgever in verband met het blokkeren van de toegang van de Opdrachtgever tot het Platform, om welke reden dan ook.
Klantaanvragen.nl BV zal zich inspannen om opmerkingen of problemen gemeld door de Opdrachtgever zo snel en efficiënt als mogelijk te behandelen, rekening houdend met de aard en de ernst van de melding.